ח"כ בליכוד מבטיח: "החוק יעבור, לא נגייס לומדי תורה"

    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ בליכוד מבטיח: "החוק יעבור, לא נגייס לומדי תורה"

    ח"כ ניסים ואטורי במהדורת הבוקר: "אנחנו צריכים לאפשר למי שרוצה ללמוד תורה ולא לכפות עליו חילוניות. אנחנו נעביר את חוק הגיוס במושב הזה כי יש בקואליציה יותר הסכמות מאי הסכמות"

    ניסים ואטורי צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני) והבטיח כי חוק הגיוס יעבור. "אנחנו נקיים את ההסכמים. אנחנו לא צריכים להתייחס להפגנות, הן תמיד יהיו. בטח לא בנושאי ליבה. אנחנו יודעים מה קרה בממשלה הקודמת שדחקה את נושאי הדת לשוליים ואנחנו צריכים להביא אותם למרכז".

    הוא הוסיף: "אנשים ילמדו תורה, אפשר לקבל את זה. לא אנחנו המצאנו את זה. זה התחיל עוד בימי בן גוריון. במגילת העצמאות נכתב שזו מדינה יהודית. אנחנו צריכים לאפשר למי שרוצה ללמוד תורה ולא לכפות עליו חילוניות".

    לדברי ואטורי: "הליכוד לא יכול לסטות מדרך המסורת כי רוב מצביעינו בעד לימוד תורה. גם הצבא לא צריך יותר מידי אנשים. מי שלא לומד תורה שילך לצבא".

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    Yonatan Sindel/Flash90

    לצד זה, הדגיש חבר הכנסת כי "מאה אחוז של אי גיוס כנראה לא יהיה. יהיה לימוד תורה כמו שהיה עד היום. מי שלא לומד יצטרך להתגייס. תהיה כמות מסוימת של פטורים לפי מספר הלומדים באמת. זו לא המציאות היום. יש כאלה שלא לומדים וגם לא מתגייסים. צריך להגיע להסכמות כאלה כדי להגן על מי שכן לומד".

    עוד אמר ואטורי: "היום הדברים לא מוסדרים. צריך להסדיר אותם. הצבא לא צריך את כולם וצריך למצוא נוסחה משותפת. אנחנו נעביר את חוק הגיוס במושב הזה כי יש בקואליציה יותר הסכמות מאי הסכמות".

    הוא התייחס למחאות: "גם לאנשים כבר נמאס מהפקקים ורואים שאין כאן דיקטטורה. אנשים כבר לא מאמינים להפגנות האלה. זה דועך וחוזר לממדים הקטנים של זה מלפני הבחירות".

    על החקיקה המשפטית: "בוודאי שנמשיך עם הרפורמה המשפטית. אין סיבה לעצור. נמשיך לתקן את הנקודות שאנחנו יודעים שיש עליהן הסכמה, גם ללא הסכמות".



    0 תגובות